Tuesday, April 20, 2010

Pulau Redang, Ganuuu!!

Ganuuu bebeh!!!

Hujung minggu lepas, Linda dijemput oleh Halim Othman utk sama-sama menjayakan seminar untuk pelajar dan lepasan SPM di Kuala Terengganu. Alang-alang ke Terengganu, pada hari sebelumnya iaitu Sabtu,Linda singgah ke Pulau Redang dengan tujuan melihat potensi perniagaan dan sambil2 tu...ambil kesempatan utk menikmati keindahan pulau..

Awal2 lagi dari KL dah siap sediakan pakaian dan barang2 utk snorkeling.. hehe.. Linda memang suka pergi laut.. terutama pulau.. Bila tengok air jernih..bersih...rasa tenang hati ni. Rasa macam nak selalu je pergi ke pulau..tapi apakan daya,kerja dan waktu membataskan Linda utk selalu ke pulau.. tapi walaupun dapat sehari dua saja di pulau Redang, Linda gunakan sepenuh kesempatan utk ENJOY !

Jom! Ikut Linda ke Redang!

Bawah : Baru sampai Redang..



Round round pulau dulu sebelum mandi manda... Cantik betul pemandangan...

Ini bukan kali pertama Linda ke Redang.. Sebelum ni,Linda pernah bawa semua staf Linda dari My Mom's Chicken Rice untuk company trip ke sini... disebabkan Redang ni best sangat, Linda memang teruja untuk datang ke Redang lagi...
Yang seronoknya, waktu di atas feri, Linda nampak beberapa ekor penyu yang berada di dalam laut..sesekali penyu tu naik ke permukaan air... satu pengalaman yang cukup menarik!

Trip ke Redang kali ni lain sikit.. Linda dapat pergi ke banyak tempat untuk 'survey' pulau ni.. Biasanya kalau pergi bercuti ke resort...sampai je kat resort, mesti nak rehat atau tidur dalam bilik..lepas tu barulah mulakan aktiviti sampai ke malam.. tapi disebabkan trip Linda kali ni "pergi pagi balik petang", Linda tak sempat berehat..dan Linda pastikan setiap saat cukup berharga...
Walaupun cuaca panas, Linda tak peduli... Tengok gambar bawah ni.. berpeluh-peluh! Basah lencun satu badan! Haaa... bawah ni adalah anak-anak penyu yang dipelihara supaya kepupusan penyu tidak berlaku...


...tempat telur penyu diramkan...


Linda berharap penyu2 ini tidak pupus. Ada juga khabar yg Linda dengar bahawa segelintir nelayan yang tidak bertanggung jawab yang membunuh penyu yang tersangkut di jala mereka.. hmm... Kesian penyu... Penyu adalah salah satu khazanah negara kita...

OK.. Kita tinggalkan kisah penyu (org Ganu sebut piun)..

Sekarang ni, kita ke alam ikan plak.. Jom ikut Linda snorkeling !! Gedebushhhhh!!!

Di bawah ni adalah sekumpulan ikan2 yang berwarna warni yang berkerumun di tangan Linda untuk makan roti.. Ada gak ikan yang salah 'budget'...jari Linda pulak digigit ! Sakit laaa weii..


Kata Halim, walaupun dia orang Terengganu, ini kali pertama dia ke pulau Redang... hehe.. Kira Linda lah yang pecahkan rekod Halim ni ye..?
Bawah: Aksi dua penyampai Suria fm di laut biru..
...peace yoooo! Linda dengan kakak Linda...
...Asyik gambar berdua je.. bergambar sendiri laaa.. :-) Sorry eh.. kat dalam air takleh senyum.. Jangan pulak cakap kita sombong sebab tak senyum.. :-p
Yang paling tak dapat Linda lupakan ialah bila Linda dapat berenang betul2 di atas penyu..
OK... Dah penat snorkeling... Jom Lim! Bergambar!


Inilah dia group kami yang ke Pulau Redang...



Fuhhh!!! Pulau Redang memang best... Linda tengah cari hujung minggu sesuai untuk adakan satu lagi 'trip' ke Redang.. 2-3 hari pun cukup... :-) Tak puas rasanya Linda menerokai Redang.

Terima kasih kepada Halim Semang, Haji Romzi, Cikgu Nasir dan abang2 yang lain yang sudi melayan Linda round seluruh pulau dan pergi snorkeling... Lain kali Linda ke Redang, kita tengok penyu bertelur plak eh...

Goodbye Terengganu !

18 comments:

  1. Linda...bestttttttttttnya d Pulau Redang...nak ikuttttttttttttt..bila nak buat ke Pulau Redang? Apa cite resort? Nnt resort dah siap leh lah dok menginap kat ctu ek..hehe.. Linda pandai berenang ek..besttttttnya snorkling...kak lon tak pandai snorkling..kalau tak pandai berennang tak leh snorkling ek..tingin nak tgkikan2 dlm laut...besttttttnya..

    ReplyDelete
  2. wah bestnyer gi pulau redang...teringin nak gi saner...tengok tuh begitu best bersnorkeling ye k.linda...

    ReplyDelete
  3. best tgk linda dpt snorkeling. tp jaga jgn smpai putus jari gigit dek ikan. akak tau bisnes dh sebati dlm jiwa linda itu sebabnya di mana2 tanpa kira waktu linda sentiasa mencari peluang utk besarkan empayar bisnes. akak doakan linda berjaya tp jgn lupa jaga diri ya.

    ReplyDelete
  4. linda snorkeling kat taman laut ek....last year ktorg pg dgn trip jps utk kursus kerja ukur...stay kat resort taman laut p.redang 3hari 2 mlm...besss...

    ReplyDelete
  5. cam tak caya abg halim first time sampai redang. hehe...sangat cantiklah pics underwater

    ReplyDelete
  6. bestnyer..baru je planning gan kekawan nak pi snowkeling..but kak linda boleh tak survey for horse riding? pastu bagi tau rate dan tempat! saya minat aktiviti yang adventure diri ni!!
    TQ!

    ReplyDelete
  7. hye.. n salam kak linda...
    welkam @ ganu kiter...
    x puas teroka lg ekk..
    moh le dtg lg...
    picca 2 dt bwh so shhhhweeeet... =D
    jgn mare ekkk, hihihihii.. ;p

    ReplyDelete
  8. kita pun dah pernah gi redang. Seronok giler..air lautnye sangat jernih!

    ReplyDelete
  9. bestt nyerr...bilaa nakk gi niee...jom packinggg...jom cutii....huahuahuahua

    ReplyDelete
  10. Hai, apa khabar kak linda?. fewwiitt kat kak linda sekali.. hehehe!

    ReplyDelete
  11. kak linda. u took pictures gunakan apa dlm air? Thanks :)

    ReplyDelete
  12. hai kak linda..
    i'm going there diz thursday..
    family holiday..yippi

    ReplyDelete
  13. nti nk g honeymoon dkt pulau redang..menarik permadangan d sna tuu..^_^

    ReplyDelete
  14. cg nasir tu cg saye...knp seyes sgt muke tuh???

    ReplyDelete
  15. salam, linda...
    u are my idol in bisnes n Dj...
    hehee...
    im really like ur voice!!
    uniquely...\
    well...
    ur trip very exciting!!
    kalo leh, nak p dgn kak linda la...

    ReplyDelete
  16. wow! Terpancar sinar wajah HOLO! inilah yg ku tunggu2, sungguh indah & serasi LO disamping jejaka Bijak & Terhebat Melaya HO! Macam pasangan berbulan madu! Jangan tunggu lama2 tau & perlu ingat, dizaman serba moden nie TIDAK ADA ISTILAh perigi mencari timba TETAPI Siapa Cepat & Berani Dia Dapat... - renung2kanlah!
    Peminat Setia HOLO!!

    ReplyDelete
  17. memang best, itu hari saya ada pegi pulau perhentian, dapat snorkeling best giler, tapi diorang ckp kat pulau redang lagi best..

    ReplyDelete
  18. nanti linda bawak lookers pi b'cuti2 kat mana2 pulau yg cantik ek... akan ditunggu kehadiran event t'sebut dgn penuh kesabaran :-)

    p/s: holo??? hmmm ;-)

    ReplyDelete