Tuesday, April 20, 2010

Seminar di KT

Tujuan Linda ke Kuala Terengganu ialah untuk menghadiri seminar bersama Halim Othman yang diadakan untuk adik-adik lepasan SPM.. berkisah tentang hala tuju mereka ke alam kerjaya selepas ini dan juga mencapai impian dalam hidup.


Sekadar berkongsi pengalaman hidup bersama adik2 ini... tentang bagaimana Linda bekerja keras untuk 'hidup' selepas tamat sekolah sehingga sekarang. Linda dan Halim mahu mereka juga mencapai cita2 mereka untuk berjaya dalam hidup.


Sekitar seminar...


....antara pelajar dan bekas pelajar yang hadir...
Biarpun hanya sehari bersama.. biarlah mereka mengingati momen2 indah ini seabad lamanya..
Bawah: Bersama Haji Ramzi iaitu Ketua Pengarah Eksekutif Inforana Holding Sdn. Bhd. (selaku penganjur seminar) dan isteri
Selepas Linda dan Halim , Profesor Izi yang juga merupakan anak Terengganu memulakan programnya... Renung2kan dan selamat beramal...! - ayat famous Prof Izi..


Dari apa yang Linda perhatikan,ternyata adik2 dari Terengganu ni 'sporting' dan punya cita2 besar dalam hidup. Semoga berjaya! InshaAllah lain kali kita jumpa lagi...
Selepas seminar, Linda luangkan masa ke Pasar Payang untuk 'shopping' !


Halim kata, dulu waktu dia kecik2, dia pernah sesat kehilangan ibu ayahnya di Pasar Payang ni.. Dah dewasa ni pun, dia sesat gak... Sepanjang masa Linda dok cari dia kat dalam Pasar Payang ni.. Asyik terpisah dari group kita je...


Linda beli macam2 kat Pasar Payang ni... Keropok,dodol,beg bakul,baju utk ibu & ayah,mainan utk anak2 sedara..

Pelbagai sejarah dan latar belakang Terengganu yang Linda ketahui sepanjang dua hari di Pulau Redang dan Kuala Terengganu... Linda mesti ke sini lagi..InshaAllah. Best!

7 comments:

  1. Bestttnya g pasar payang..beli kain baju batik tak? kalau tau g Ganu leh kim kepok lekor, kain utk baju batik..hehe..kirim dgn air liur jelah..

    ReplyDelete
  2. kuala terengganu mmg best! cayalah! 3 tahun kt sane mmg antara momen terindah dlm hidup...

    ReplyDelete
  3. saya dok kelantan 4 thn tp tak penah jejak tgganu...la ni baru rasa rugi..huhuhu..

    anyway...tahniah to linda & team...elok jg bg panduan kt bebudak sekarang ni..banyak sgt godaan hidup kt luar.

    ReplyDelete
  4. Lame x makang kepok ganu weiii...

    ReplyDelete
  5. pasangan HOLO seperti sang Suria (almaklumlah kerja kat Suria fm :-) menyinar nan indah. Anda berdua pasangan serasi, buang ego tu & cubalah selami hati budi masing2!! semoga HOLO diperjodohkan oleh Nya... Amen!! HOLO x jemput masa bersanding pon aku datang...hehehe..!!

    ReplyDelete
  6. hai kak linda..xajak pun pi terengganu..makan hati tgok gambar2..anyway semoga succes selalu..
    minat sangat dgn kak linda..
    hidup suria.fm

    ReplyDelete
  7. h.o.l.o.??? hmmm... a nice nickname... nak jdkan nama restoran pon aci gaks... hehehehehehehe :-P

    pepon, cool effort... b'kongsi pengalaman & pandangan kpd adik2 remaja demi m'bantu mrk m'garap hala tuju masa hdpn msg2, sgt dialu2kan... keep it up ek dik ;-)

    ReplyDelete