Friday, October 15, 2010

Maher Zain di KL



Sempat bergambar dengan Maher Zain selepas persembahannya..

Salam.. Linda pasti ramai yang kenal Maher Zain. Penyanyi yang berasal daripada Lubnan dan menetap di Sweden ni datang ke Malaysia untuk mempromosikan albumnya Thank You Allah.

Macamana Linda boleh minat Maher? Ceritanya macamana ni... Pada satu petang yang indah (cehhh)...waktu tu Linda kat ofis Suria. Tetiba Linda terdengar kawan Linda,Julia namanya..alaa...Julia Shapie tu yang pernah gak on air sebagai penyampai radio dulu. Ok ceritanya, di pasang lagu 'inshaAllah' dari dalam biliknya... Linda terdengar sayup2 je dari luar. Disebabkan tertarik dengan vokal dan lirik lagu tu, Linda pun menuju masuk ke biliknya Julia dan tanya "lagu apa u main ni? Siapa nyanyi? Very catchy.."

Maka Julia pun bercerita panjang lebar mengenai Maher Zain. Yeap! Dari situ Linda kenal Maher Zain... Esoknya, Linda beli CD Maher Zain. MasyaAllah! Lagu2nya sedap didengar, liriknya menyentuh hati dan islamik serta straight forward. Setelah memujuk JJ berjaya, akhirnya lagu Maher Zain dimainkan di SuriaFM.

Pada hari Khamis 14 okt, Linda menonton showcase Maher di MBSA.


Pada hari Jumaat pula, Maher datang ke studio SuriaFM untuk ditemubual dalam rancangan Carta Suria20 bersama Halim Othman dan Linda sendiri. So, inshaAllah, u all akan dengarkan temubual MZ bersama HO & LO pada hari Sabtu 23 Okt jam 10 pagi-12 tgh dan ulangan Ahad 24 Okt jam 4 ptg- 6 ptg di SuriaFM.

Thank u Maher! U inspire me!

13 comments:

  1. huhuhu... Maher Zain the best lah! x asbar nk dgr suria 20...

    ReplyDelete
  2. Waduh, comelnya pasangan macam kekasih pulak, nasib baik Maher da kahwin klau tk Linda ada chance!! Kann Linda nk yg handsome, mesti 'cair' dpt jumpa Maher Zain kan :-> hu hu

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum Kak Linda,

    Tima kasih coz kenalkan lagu Maher Zain di corong radio Suria dulu....dan sampai sekarang...masih lagi dimainkan. Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. yup, maher zain truly inspires us with his songs and clean personality.. suka sgt dgr lagu dia, especially open your eyes & for the rest of my life.. hehe

    ReplyDelete
  5. hye kak linda,'
    saya pun peminat MZ jugak,,
    sayup sayup je dengar lagu si MZ ni,,
    kan kan kan,,

    ReplyDelete
  6. Cehhhh... Iznur, fikir ke lain plaks.. adehh...

    ReplyDelete
  7. Dengar k.. Carta Suria 20 bersama HO dan LO .. Sabtu ni 10am-12tgh dan ulangan Ahad 4pm-6pm... temubual dengan Maher Zain...

    ReplyDelete
  8. cam sepadan je Linda....tapi sayang..suami orang...

    ReplyDelete
  9. hmmm...tak berapa minat MZ pun..
    biasa2 ajer..
    >saya suka artis tempatan<

    saya suka linda onn.

    ReplyDelete
  10. i luv maher zain s0 muchhh....lgu dye best gler da la encem,hehehe....gmb0 kak linda ngn maher zain nie nmpak sepadan la,huhuhu...i luv linda 0nn jgak,:)

    ReplyDelete
  11. saya suka lagu Maher Zain...semua sedap2,,best..

    ReplyDelete