Tuesday, August 24, 2010

Welcome back o' brave one!

Satu Malaysia sedar akan kekurangan dan kesengsaraan bumi Palestin kini namun tak semua dapat merasakan kehidupan sebenar mereka disana.

Kalau ditanya "Awak nak ke Gaza sekarang?" , pasti ramai yang berfikir berkali-kali samada untuk jawab ya atau tidak. Maklumlah,baru-baru ni, orang Malaysia diserang oleh Israel ketika berada di dalam kapal di sana. Ingat lagi Linda terbaca di akhbar - Senapang tentera Israel berada tepat di kepala orang Melayu kita... Ada berani?

...tapi siapa sangka Fauziah Latiff akan jawab "YA!". Orangnya kecil, jiwanya besar...
Setelah beberapa hari berada di Gaza bersama beberapa orang yang lain dalam Misi Kemanusiaan Gaza, Kak Jee akhirnya pulang ke tanahair. Linda tak dapat sambut di airport tapi Linda dapat juga sambut kepulangan Kak Jee bersama teman2 bikers ONE NATION EVENT di restoran Linda - My Asam Pedas Shop.

Mula-mula kita mamam2 dulu... Pastu, kita bikin surprise k...

...surprise dengan kek yang bertulis "Salute to our heroin! - JEE" & bendera Malaysia yang terpacak di kek...


Welcome back o' brave one! Kak Jee, moga Allah membalas serta memberi rahmat atas keikhlasan dan jasamu kepada umat Islam yang ditindas oleh Yahudi di bumi Palestin... Tahniah dan syabas juga kepada ahli rombongan yang lain..

Secara peribadi, Linda bangga dengan keberanian Kak Jee... Moga keberanianmu menjadi contoh kepada wanita2 lain. Sedih bila mendengar cerita kak Jee tentang penderitaan anak-anak di Palestin.

Semoga Allah melindungi umat Islam disana.. Ameen...

8 comments:

  1. Im a girl and i love adventures. Jee punya semangat tu buat aku rasa bangga as a woman. :) i respect her! *thumbsup* and to Linda love you.. Heehe

    ReplyDelete
  2. Tahniah utk Jee yg menjadi heroin Malaysia..salute utk Jee.. Linda, ada berani??? Hehe..

    ReplyDelete
  3. Wish i could be brave like her. Bravo to her;) n to linda oso

    ReplyDelete
  4. Kak Jee memang hebat. lasak dan cantik. Suka sangat dengan dia. Bila dia sahut cabaran ke Gaza, alhamdulillah...kita tahu masih ada yg care dan sanggup berjihad utk umat sejagat. To Kak Linda, good luck on your restaurant. sedap2 asam pedas tu. :)

    ReplyDelete
  5. :)))) suka2...thx linda 4 update...

    ReplyDelete
  6. Jom sertai kempen 1 Blog 1 Bendera sempena bulan kemerdekaan negara yg ker 53

    ReplyDelete
  7. eerrmm..yo lah..baju saya banyak yang tak terpakai..kalau kak gee or kak linda pi leh lah bagi tlh hantaq kat sana..

    ReplyDelete
  8. Tahniah & syabas Kak G!!!...Tq linda fr sharing!!!

    ReplyDelete